BMW 5-serie PHEV, med 2.0T + motorkombination, bränsleförbrukning på endast 1,5L/100km, är det värt?

BMW 5-serie PHEV exteriör: det är svårt att se skillnaden mellan den och bränsleversionen i en överblick

bmw 5 series exterior

Även om många bilföretag alla har vänt sig till elektrifiering, men vissa konsumenter har oro över körsträckan och säkerheten hos rena elektriska modeller, denna gång hybridmodellerna spelar en övergångsroll, idag ger jag dig BMW 5-serie PHEV modell, låt oss se när förbränningsmotorn rör motorn kommer att producera vilken typ av gnista?
BMW 5-serie PHEV är svårt att skilja mellan bränsleversionen och BMW 5-serie PHEV när det gäller utseende, den övergripande stilen fortsätter fortfarande att vara lyxig och sportig, men bara i detaljerna i distinktionen, den främre delen av familjens ikoniska dubbla njurgaller saknas inte, flera vertikala bargaller plus krommaterial dekoration för att säkerställa rätt struktur, dubbla L-formade strålkastare och galler ansluten till den inre ögonvinkeln, de två främre surroundkomponenterna är inställda för att framhäva de två typerna av främre surroundpanelerna är inställda för att visa lyx respektive sportiga egenskaper.
Bilens sida lyfter fram den långa och smala kroppen genom en midjelinje med en tydlig veck som löper genom huvud och svans, och den skarpa och kraftfulla konturen ger också kroppen en starkare känsla av hierarki.
Den övergripande designen på bilens bakre del är densamma som bränsleversionen, men svansmärket "535Le" identifierar den tydligt som en hybridmodell, och den något uppåtvända anktailformen ovanför bakluckan förstärker den sportiga atmosfären. De mörklagda lampskärmarna har en tredimensionell form jämfört med bakluckan och är mer igenkännliga när de lyser upp. Botten av bilen är utrustad med en dubbel utgång avgas och en gunmetal grå diffusor skydd i mitten.
Interiören i BMW 5-serie PHEV är i princip densamma som i bränslemodellen. Centrumkonsolen har en regelbunden kontur med raka och släta linjer, vilket återspeglar den rationella tyska industriella stilen. Några av knapparna och de fysiska knapparna behålls fortfarande under mittkonsolen, vilket lämnar en tradition i en era av multi-screening.
Den 12,3-tums flytande mittskärmen är inbyggd med familjens senaste Drive Smart Link-system, som har en tydlig skärm- och animeringseffekt och en känslig och snabb svarshastighet för pekfunktion. BMW 5 har ett antal funktioner som farthållare, tidig varning och anti-kollision.
BMW 5-serie PHEV, placerad som en lyxig mellanstor bil, har dimensioner på 5106*1868*1490mm, med en hjulbas på 3105 mm. De konstläder klädda sätena är tjocka och mjuka inuti, med en delikat touch som är svår att märka skillnaden med läder. Golvet höjdes något högt, inte särskilt lämpligt för mellanpassageraren under lång tid.
BMW 5-serie PHEV interiör med iDrive Smart-link System, kvalificerar den sig som en lyxig elektrisk SUV?

BMW 5 series interior

Interiören av bagageluckan upprätthåller en regelbunden layout, med en liten projicering vid hjulbågarna på båda sidor, men det påverkar inte staplingen av bagage för mycket, och området bakom hjulbågarna på vänster sida är utrustat med ett nedsänkt förvaringsutrymme, där små föremål kan placeras väl. Interiören av bilen är också utrustad med ett antal konventionella förvaringsfack, den oberoende kopphållaren och mobiltelefonladdningskortet framför växelratten är bekvämare att använda, den centrala armstödets inre volym är grunt, kan placera några små föremål.
BMW 5-serie PHEV är utrustad med en 2.0T + elmotorhybridkombination. Motorn och elmotorn har en effekt på 135kW (184Ps) / 80kW (109Ps) respektive ett kombinerat vridmoment på 420N-m, matchat med en 8AT-växellåda. Med stöd av elmotorn är kraftkopplingen jämnare under hastighetsökningen, och starkare explosiv kraft kan erhållas när gasreglaget trycks djupt.
BMW 5-serie PHEV pris: det är värt priset för sin premiumkänsla
BMW 5-serie PHEV, som en modell som balanserar sport och komfort, behåller familjens traditionella chassityngd och premiumkänsla. Kombinationen av dubbelwishbone plus multilink-fjädring lutas på lämpligt sätt i riktning mot mjukhet och komfort, och fjädringen kan effektivt isolera överflödiga vibrationer från marken när du passerar över fina och ojämna vägar.
Skriv i slutet
499.900-536.900RMB prissättning jämfört med bränslebilen kommer att bli dyrare, men körupplevelsen som erhålls är annorlunda, utseendet och interiören är inte för mycket förändring, men utgångsegenskaperna är mer olika, smidigare effektartikulation och explosiv kraft i viss utsträckning för att förbättra körglädjen, undrar jag vad du tycker om denna BMW 5-serie PHEV?